صفحه اصلی / رپورتاژ آگهی / ورزش های کاهش وزن و تناسب اندام

ورزش های کاهش وزن و تناسب اندام



امروزه افزایش وزن در بین بیشتر مردم رواج پیدا کرده است. اکثر مردم در زندگی روزمره به دلیل مشغله های زیاد زندگی و زندگی ماشینی و پشت میز نشینی، تحرک کافی در طول روز نداشته و این یکی از عواملی است که در افزایش وزن و چاقی نقش زیادی دارد. ورزش لاغری و تناسب اندام، یکی از کارهایی است که به وسیله آن می توان به تناسب اندام رسید. همچنین با انجام این ورزش ها می توان از چاقی مفرط و عوارض زیان بار آن دور شد. ورزش لاغری شامل حرکات و تمرین های متنوعی است که در مکان های مختلفی از قبیل باشگاه های پرورش اندام، سالن های ورزشی، پارک ها، و حتی گاهی با ورزش های خانگی قابل انجام بوده و نیاز به مکانی خاص برای انجام این تمرین های متنوع وجود ندارد. براین اساس در ادامه به انواع مختلف تمرین هایی که تحت برنامه ورزش لاغری به افراد داده می شود تا به کمک این تمرینات و ورزش ها به تناسب اندام و وزن ایده آل خود برسند، اشاره می کنیم و درمورد هریک از آن ها توضیحی مختصر ارائه می دهیم.

 

تمرینات انجام شده در برنامه ورزش لاغری

   در برنامه ورزش لاغری، تمرینات متفاوت و بسیار متنوعی وجود دارند که می توان در هرمکانی بسته به نوع تمرین و وسایل و تجهیزات مورد نیاز احتمالی برای آن ورزش، آن را انجام داد. این تمرینات و ورزش ها شامل موارد زیر هستند:

ورزش های هوازی موثر در برنامه ورزش لاغری

  1. پیاده روی

   ورزش های هوازی نظیر پیاده روی، نقشی بسیار موثر و حیاتی در کاهش وزن افراد، و لاغری ایفا می کنند. توصیه اکید همه پزشکان تغذیه این است که درروز حداقل نیم ساعت پیاده روی با سرعت مناسب را در برنامه خود قرار دهید. این ورزش با سوزاندن کالری و چربی های اضافه شکمی، باعث کاهش وزن شده و یکی از ورزش ها و تمرینات بسیار موثر در برنامه ورزش لاغری به حساب می آید. توصیه می شود همه افراد برای تناسب اندام خود، به همراه داشتن یک رژیم سالم غذایی، پیاده روی را در برنامه روزانه خود قرار دهند تا از مضرات چاقی و اثرات زیانبار آن در امان بمانند.

  1. دوچرخه سواری

   از دیگر ورزش هایی هوازی موثر در کاهش چربی های بدن و چربی سوزی، ورزش مفرح و هیجان انگیز دوچرخه سواری است. این ورزش با بالابردن ضربان قلب و فشاری که به عضلات بدن و همچنین عضلات شکم وارد می کند، باعث می شود این عضلات به خوبی درگیر شده و کالری بیشتری بسوزانند و در کاهش چربی های بدن در برنامه ورزش لاغری نقشی موثر داشته باشد.

  1. شنا

   توصیه ای که به افراد در طی برنامه ورزش لاغری شکم می شود آن است که هفته ای دوبار به شنا بروند. شنا یک ورزش بسیار عالی در تناسب اندام و لاغری شکم است. در هنگام انجام این ورزش همه عضلات بدن در گیر می شوند و باعث می شود که کالری زیادی سوزانده شده و چربی های اضافه ی بدن رفته رفته از بین بروند.

  1. طناب زدن

   طناب زدن بهترین ورزش هوازی توصیه شده برای کاهش چربی های بدن و لاغری می باشد. هیچ ورزشی به اندازه طناب زدن، در کاهش چربی های بدن و لاغری موثر نمی باشد. این ورزش لاغری هوازی، سرعت سوزاندن کالری را تا ۱۳۰۰کالری در ساعت بالا می برد. این ورزش باعث می شود که چابکی افراد بیشتر شده و در طول انجام این ورزش و پس از آن چابک تر باشند. در مورد لاغری سریع شکم بدون ورزش هم مطالعه کنید.

  1. بالارفتن از پله

   یکی دیگر از ورزش های هوازی که بسیار موثر و مفید در لاغری بوده و در برنامه ورزش لاغری شکم، نقش موثری را ایفا می کند، بالارفتن از پله است. بالارفتن از پله، با پیاده روی و دویدن تفاوت هایی دارد. در این تمرین فشار وارده بر عضلات مختلف بدن بیشتر است. فشاری که به قلب و ریه ها وارد می شود در طول این ورزش بیشتر بوده و باعث می شود که قلب و ریه ها قوی تر شده و حجم تنفسی شما نیز افزایش یابد. همچنین عضلات بدن قوی تر شده و به بدن در انجام فعالیت های روزانه کمک بسیاری می کند.

انواع ورزش های موثر دیگر در برنامه ورزش لاغری

   علاوه بر ورزش های هوازی که در کاهش چربی های بدن نقشی موثر و کلیدی دارند، ورزش ها و تمریناتی هستند که با وارد آوردن فشار به عضلات مختلف بدن باعث لاغری و تناسب اندام می شوند. این نوع از تمرینات شامل موارد زیر هستند:

  1. حرکت دراز و نشست

   حرکت دراز و نشست حرکتی بسیار معمول در بین همه افراد بوده و اکثر مردم با آن آشنایی کامل دارند. این حرکت نقش عمده ای در آب کردن چربی های شکمی، و کاهش چربی های بدن دارد. این حرکت را می توان در هرمکانی، اعم از داخل خانه، باشگاه های پرورش اندام، سالن های ورزشی، پارک ها و … انجام داد و حرکتی است که معمول بین مردم بوده و به همه افراد توصیه می شود. این حرکت را می توان از تعداد حرکات کم در روز شروع کرده و بتدریج با افزایش توان بدنی و افزایش قدرت عضلات بدن، تعداد حرکات  را افزایش داد.

  1. ورزش های قدرتی با وزنه

   در برنامه لاغری بدن، برای افزایش توان عضلات و از بین بردن چربی های اطراف آنها و چربی های اضافی بدن، یکی از راه ها ورزش های قدرتی بوسیله ی وزنه است. معمولا در باشگاه های پرورش اندام تعداد زیادی از این وزنه ها و دستگاه ها موجود است که تحت برنامه خاصی که برای ورزش لاغری مفید است می توانید از هریک از آن ها استفاده کرده و روز به روز برقدرت عضلات خود بیافزایید. با افزایش قدرت عضلات بدن رفته رفته چربی های بدن هم کاهش پیدا کرده و جای خودرا به عضلات می دهند و باعث تناسب و زیبایی اندام در برنامه ورزش لاغری می شوند.

در پایان لازم است خاطر نشان کنیم که همه این ورزش ها زمانی کاربردی و موثر خواهند بود رژیم لاغری مناسب مناسبی داشته باشید. رژیمی که کالری و چربی پایینی داشته و باعث افزایش وزن و چاقی نشود. با داشتن یک رژیم مناسب و انجام این ورزش ها، می توانید به راحتی به اندام مورد نظر خود دست پیدا کنید.





Source link

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *